آپدیت بزرگ یوتیوب؛ هوش مصنوعی با تمام قدرت از راه رسید


هوش مصنوعی به‌تدریج وارد عرصه‌ی تولید محتوا در یوتیوب می‌شود تا از نوشتن عنوان تا ساخت تصویر کاور ویدئو به یوتیوبرها کمک کند.

یوتیوب در رویداد Made on YouTube مجموعه‌ای از ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی را معرفی کرد؛ ازجمله چند ویژگی که ممکن است نحوه‌ی ساخت ویدئوهای سازندگان و موضوع و محتوای ویدئوهای تولیدشده را تغییر دهد.

اولین ویژگی تب جدید الهام (Inspiration) در یوتیوب استودیو است که یوتیوب در چند ماه گذشته به‌طور محدود آن را آزمایش کرد. این تب به یوتیوبر پیشنهاد می‌دهد که چه نوع محتوایی تولید کند و می‌تواند موضوع و عنوان و حتی تصویر کوچک (Thumbnail) را ارائه کند و طرح کلی و سناریو ویدئو را بنویسد. یوتیوب ویژگی الهام را به‌عنوان ابزار مفیدی برای طوفان فکری معرفی می‌کند.

تب جدید الهام (Inspiration) در یوتیوب استودیو
Youtube

پس از اینکه الهاماتی از هوش مصنوعی دریافت کردید، به‌کمک Veo، مدل ویدئویی بسیار قدرتمند دیپ‌مایند که اکنون در یوتیوب شورتس ادغام شده است، می‌توانید ویدئوهای خود را بسازید. علاوه‌براین، می‌توانید ویدئوهای کاملی با وئو را بسازید؛ اما فقط کلیپ‌هایی به طول حداکثر ۶ ثانیه.

وئو به‌طور مستقیم در ویرایشگر شورتس معمولی ادغام شده است. کلیپ‌ها با ابزار SynthID دیپ‌مایند واترمارک‌‌گذاری می‌شوند و علامتی که نشان می‌دهد محتوا با هوش مصنوعی تولید شده است، روی ویدئو قرار می‌گیرد.

این ویژگی‌ها به‌آرامی در حال راه‌اندازی هستند و باید در اواخر ۲۰۲۴ یا اوایل سال آینده برای یوتیوبرها مشهود باشند. ویژگی‌های دیگری از هوش مصنوعی نیز به یوتیوب اضافه می‌شود. برای مثال، دوبله‌ی خودکار این پلتفرم که ویدئوها را به چند زبان ترجمه می‌کند، به زبان‌های بیشتری خواهد آمد. علاوه‌براین، یوتیوبرها خواهند توانست ازطریق ابزارهای هوش مصنوعی در بخش جدید کامیونیتی، با طرفداران خود تعامل کنند.

هوش مصنوعی امکانات شگفت‌انگیزی برای تولید راحت‌تر محتوا دراختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما ممکن است به‌زودی شاهد موجی از سناریوهای نوشته‌شده و حتی ویدئوهای تولیدشده با هوش مصنوعی باشیم که همگی به‌نوعی شبیه به یکدیگر به‌نظر می‌رسند.

بیشتر ویژگی‌های جدید می‌توانند ابزارهایی مفید یا میان‌برهایی برای تولید محتوای بی‌کیفیت باشند و هر خالق محتوا باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد این ابزارها چه کارایی داشته باشند. یوتیوب اطمینان دارد که هوش مصنوعی می‌تواند کار یوتیوبرها را آسان‌تر کند و شاید آن‌ها را به تولید بیشتر وادارد.

منبع:زومیت

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *