لینکدین برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود از داده‌های کاربران استفاده می کند


البته می‌توان استفاده از داده‌ها برای آموزش مدل‌های آینده را در تنظیمات حساب خود غیرفعال کرد.

لینکدین سیاست‌های مربوط به حفظ حریم‌خصوصی خود را به‌روزرسانی کرده است تا توضیح بدهد که از داده‌های کاربران این شبکه اجتماعی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

اکنون در صفحه سیاست‌های لینکدین نوشته شده است:

«ما ممکن است از داده‌های شخصی شما برای بهبود، توسعه و ارائه محصولات و خدمات، توسعه و آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، توسعه، ارائه و شخصی‌سازی سرویس‌هایمان و کسب اطلاعات با کمک هوش مصنوعی، سیستم‌های خودکار و استنتاج‌ها استفاده کنیم تا خدمات ما برای شما و دیگران مفیدتر باشند.»

همچنین در صفحه دیگری از وب‌سایت لینکدین توضیح داده‌شده که این پلتفرم از هوش مصنوعی در زمینه اهدافی مانند ویژگی‌های نوشتن استفاده می‌کند.

جلوگیری از دسترسی به داده‌های شما توسط لینکدین

 

البته از طریق تنظیمات پروفایل خود و بخش «داده‌ها برای بهبود هوش مصنوعی» می‌توانید مجوز استفاده از داده‌های خود را در هر زمان لغو کنید. (تصویر بالا)

به‌گفته لینکدین؛ غیرفعال‌کردن این ویژگی «به این معنی است که لینکدین و شرکت‌های وابسته آن از داده‌های شخصی یا محتوای شما در برای آموزش مدل‌های آینده استفاده نخواهند کرد، اما بر آموزش مدل‌های فعلی تاثیری نمی‌گذارد.

در بخش پرسش‌های متداول آن نیز گفته شده که این شرکت از «فناوری‌های افزایش حریم خصوصی برای ویرایش یا حذف داده‌های شخصی» از مجموعه‌های آموزشی استفاده می‌کند و مدل‌های خود را برای کسانی که در اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس زندگی می‌کنند، آموزش نمی‌دهد.

این گزارش درحالی منتشرشده است که اخیراً متا اعتراف کرده بود که از سال ۲۰۰۷ تاکنون از تمامی پست‌های کاربران در فیسبوک و اینستاگرام برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده کرده است، مگر اینکه خود کاربران انجام این کار را غیرفعال کرده باشند.

 

منبع:زومیت

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *