ویژگی YouTube Communities معرفی شد؛ تلاشی برای نگه‌داشتن کاربران در پلتفرم


یوتیوب با معرفی ویژگی Communities در تلاش است تا کاربران را در پلتفرم خود نگه‌ دارد.

یوتیوب به‌تازگی ویژگی جدیدی به نام Communities معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با یکدیگر و با خالقان محتوا، به‌صورت مستقیم تعامل کنند.

ویژگی جدید Communities که در رویداد Made on YouTube نیویورک معرفی شد، شبیه به سرور دیسکورد است که در کانال خالق محتوا تعبیه شده است. هدف یوتیوب از این ویژگی، کاهش نیاز خالقان محتوا به استفاده از پلتفرم‌های دیگر مانند دیسکورد یا ردیت برای تعامل با مخاطبانشان است.

 

قسمت Communities یوتیوب فضایی را فراهم می‌کند که در آن کاربران می‌توانند محتوای خود را به‌اشتراک بگذارند و با دیگر طرفداران در کانال خالق محتوا تعامل داشته باشند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌ها و ویدئوها و عکس‌های خود را به‌اشتراک بگذارند و درباره‌ی موضوعات مشترک با دیگران بحث کنند. به‌عنوان‌ مثال، جامعه‌ی مرتبط با تناسب‌اندام می‌تواند شامل پست‌هایی از طرفداران باشد که ویدئوها و عکس‌های خود از آخرین پیاده‌روی‌هایشان را به‌اشتراک می‌گذارند.

این ویژگی جدید با هدف به‌وجودآوردن ارتباطات عمیق‌تر بین خالقان محتوا و طرفدارانشان طراحی شده است. خالقان محتوا می‌توانند از این فضا برای ایجاد بحث‌های جدید و دریافت بازخورد از مخاطبان خود استفاده کنند. همچنین، این ویژگی به خالقان محتوا اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر محتوای خود داشته باشند و مستقیماً با طرفدارانشان در ارتباط باشند.

 

همه‌ی این تعاملات جدید ممکن است برای برخی از سازندگان طاقت‌فرسا باشد؛ بنابراین، یوتیوب ابزار جدیدی به نام Community Hub را معرفی می‌کند که جایگزین بخش نظرات برنامه YouTube Studio می‌شود و به سازندگان نمایی کلی از تمام فعالیت‌های کانالشان می‌دهد. سیستم‌های هوش مصنوعی یوتیوب به شناسایی دیدگاه‌های مثبت و حتی ارائه‌ی پیشنهادهایی برای پاسخ کمک می‌کنند تا سازندگان بتوانند به تعداد بیشتری از افراد پاسخ دهند.

در‌حال‌حاضر، یوتیوب این ویژگی را به‌صورت آزمایشی روی دستگاه‌های موبایل با گروه کوچکی از خالقان محتوا آزمایش می‌کند و قصد دارد تا پایان سال جاری این ویژگی را برای تعداد بیشتری از کانال‌ها دردسترس قرار دهد. انتظار می‌رود که این ویژگی در اوایل سال ۲۰۲۵ به‌صورت گسترده‌تری دردسترس قرار گیرد.

یوتیوب ممکن است پلتفرمی ویدئویی باشد؛ اما این شرکت همیشه خود را به‌عنوان محصولی اجتماعی نیز می‌بیند و به‌خوبی می‌داند که مهم‌ترین راه برای ماندگاری پلتفرم، ایجاد راهی برای تعامل افراد با یکدیگر است. در‌حالی‌‌که یوتیوب روش‌های جدیدی برای سازندگان برای ساخت و درآمدزایی از ویدئوها ایجاد می‌کند، در‌زمینه‌ی تعامل نیز سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند.

 

منبع:زومیت

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *